Why is BCCI rolling out the red carpet to one “ultra-friendly English news channel”—India Today TV if you really want to know its name?


Girilal Jain, the late editor of The Times of India, used to say that, in India, politics sets the pace and everything else follows in its wake.

So, just like some news channels are completely in the thrall of some political parties, some news channels are also the go-to stations for cricket bosses.

After the Board of Control for Cricket in India issued show cause notices to cricketers K.L. Rahul and Hardik Pandya for off-colour comments made on the TV chat show Koffee with Karan, The Telegraph reports that BCCI bosses are themselves not beyond reproach.

Lokendra Pratap Sahi, the veteran cricket writer, points out that the former Comptroller and Auditor-General of India, the Supreme Court-appointed administrator Vinod Rai and the CEO Rahul Johri are guilty of “breach of protocol”…

“…giving permission to an ultra-friendly English news channel for interviews immediately after a historic Test series win.

“The news channel, which kept quiet right through the inquiry into allegations of sexual harassment against Johri, was alone given the okay to interview head coach Ravi Shastri, vice-captain Ajinkya Rahane, man of the series Cheteshwar Pujara, and bowling coach Bharat Arun.”

Two members of the support staff of the team are quoted as saying:

“That news channel got permission from the higher authorities. It had to be implemented.”

“Why is Vinod Rai doling out favours to one news channel and one news agency?” writes Lokendra Pratap Sahi, while pointing out that the woman cricketer Mithali Raj‘s email had been leaked to the same news channel.


It takes no genius to come to the conclusion that the “ultra-friendly news channel” in question is India Today.

India Today bossman Aroon Purie is a neighbour of Vinod Rai’s (and Karan Thapar‘s) on Palam Marg in New Delhi’s plush Vasant Vihar locality.

And the reporter in question is Boria Majumdar, who left his post at Times Now in dramatic circumstances at the height of the Lalit Modi-N. Srinivasan kerfuffle, and joined India Today on a consulting basis.

If nothing else, The Telegraph story shows what a minefield cricket reporting has become in the era of big bucks, where reporters openly align themselves with players, administrators (and indeed sponsors and advertisers).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.